Cíl

Jedním důvodem, proč VEN vzniklo, je možnost investovat naprostou většinu toho, co vyděláme právě do Rustymonde, protože již víme, že to vždy budou ty nejlépe investované peníze či jiné zdroje.  My už jsme své štěstí našly, a nepotřebujeme vydělávat peníze na dovolené, auta, domy, elektroniku, luxus, pohodlí atd…  Už chceme jenom přidat „ruku k dílu“ a pracovat tak, aby nám to dávalo smysl. Říkáme to proto, protože chceme být upřímné a chceme, aby měl každý možnost se s naším přístup ztotožnit či nikoliv. 

Druhým cílem, našich investic, je samotné VEN. Chtěly bychom do budoucna vytvořit dostupnější a efektivnější služby, co nejvíce lidem, kteří projeví o VEN zájem. Zatím děláme vše „na koleni“, s vypůjčeným zázemím a vybavením pro tvoření, neboť si vlastní ateliér prozatím nemůžeme dovolit.

Za další bychom také chtěly, aby bylo jasné, že velice rády navážeme spolupráci či jakkoliv vyhovíme poptávce každému, kdo se ztotožní s naší myšlenkou. Vyhovíme nesmírně rády každému, kdo oplývá stejnou vůlí jako my samy, a tedy, komu není jedno, jak vypadá naše společné okolí a kdo také rád přidá ruku k dílu.

  Cílem je také vytvořit značku, díky které se poznáme, abychom na sebe mohli už z dálky mávat, protože nás bude spojovat samotná ohleduplnost, šetrnost, skromnost, přemýšlivost, odpovědnost nejen ke svému okolí, ale také k ostatním bytostem. Protože tohle je VEN.

Dlouho jsme si také lámaly hlavu, jak to udělat, aby si od nás nekupovali zboží zákazníci, kteří nakupují nejen oblečení jako na běžícím pásu, kteří nemají nikdy dost, kteří naopak potřebují neustále nové věci, dráha auta, luxusní dovolené atd., kteří si budou chtít kupit kousek oblečení od nás jen proto, že se jim bude líbit design a o přesahu nebudou chtít ani slyšet. Trápilo nás to, a bály jsme se toho, aby se z VEN nestal jen další „krámek“ s oblečením, ve kterém budou nakupovat ti, kteří nad záměrem VEN nechtějí ani přemýšlet, natož ho pochopit. Abychom nepřispívaly do již tak moc přeplněného světa textilem, který se bude hromadit v šatnících jen proto, že má hezké obrázky, i kdyby nám za výrobky bylo nabízeno cokoliv. Nenapadlo nás ale nic lepšího, než to sem prostě napsat…

Proto bychom si rády vymezily možnost, odmítnout spolupráci s každým, kdo bude chápat VEN pouze tak, jak se mu bude hodit, a kdo bude žít život, který s naší myšlenkou nerezonuje.  Nejraději bychom ale byly, aby tato slova udělala onu selekci za nás, aby se každý mohl zamyslet, jestli je opravdu tím, pro koho tu VEN je.  Ale aby to bylo jasné, nikoho nesoudíme, a velice rády přejeme každému tolik luxusu a pohodlí, či nových věcí, kolik si zaslouží či potřebuje. Pouze chceme osvětlit, že VEN není módní záležitost, není to jen textil a jiné služby nebo výrobky, je to životní styl a přístup. Dveře má u nás otevřené každý, kdo chce pochopit to, jak a proč věci děláme, a kdo přemýšlí nad dopady svého jednání. Nechceme, aby z VEN byla značka textilu, chceme, aby to byla značka nás (lidí), těch, kteří jsou ochotni přemýšlet s patřičnou skromností, šetrností či obohacujícím přístupem ke svému okolí a životnímu prostředí, ať již skrze VEN, nebo po vlastních „kanálech“. Zároveň bychom byly rády, kdyby se naši zákazníci naučili kombinovat VEN s klasickým textilem, už jen proto, že VEN, má zatím pouze velice malý záběr a portfolio výrobků a např. nepromokavou bundu u nás člověk nekoupí, protože jsme zatím neobjevily odpadní kusy nepromokavé látky. Stejně tak se v žádném případě nechceme vymezovat či snad povyšovat nad klasické textilní výrobce. Ba naopak, my samy si občas musíme koupit kus textilu, který není z odpadu, zkrátka proto, že ho vyrobit neumíme, nebo k tomu nemáme materiál. Dokonce bychom naopak chtěly ocenit přístup každého výrobce, který má vůli množství svého odpadu minimalizovat, či ho poskytovat k dalšímu zpracovaní.

Nechceme dělat revoluci, a opravdu si vážíme každého výrobce, který rád poskytne „pytel“ odpadu k dalšímu zpracování a naváže s námi nějakou spolupráci. Avšak na jednoho takového je 100 dalších, kteří musí platit likvidaci svého odpadu, a když vyslovíme o takový odpad zájem s tím, že ho odvezeme, chtějí nám ten odpad najednou prodávat, jen proto, že o něj máme zájem, nebo nám ho chtějí poskytnout proto, že jim z toho plynou nějaké účetní výhody, ale o dopadech svého jednání nepřemýšlí a ani nebudou, nebo za to chtějí reklamu pro své PR, aby evokovali dojem, jak myslí na přírodu. To už opravdu raději vybíráme popelnice, než spolupracovat s někým kdo nemá jiné než zištné důvody, a to i když má sebekrásnější odpadní materiál. Rozumíme, že je to business a o to více si vážíme těch výrobců, kteří budou poskytovat odpad proto, že je samotné to trápí a oni samotní mají vůli množství odpadu směřující na skládky eliminovat. Mluvíme o těch výrobcích, kteří chápu a uvědomují si, že to jsou oni, kdo potřebují nás, ne naopak. 

Děkujeme každému výrobci, který takovou vůli má, a s největší radostí, pokud o to takový výrobce bude stát, jeho značku zveřejníme, a uděláme mu tu nejlepší reklamu, na kterou se zmůžeme.

PS:

Uvědomujeme si také, že tyto věty nám v businessu nikterak nepomohou ba naopak. Víme, že kdybychom o takových věcech nemluvily, bylo by vše jednodušší. Kdybychom nehledaly přesah a prodaly komukoliv cokoliv, hlavně že nabídne hodně peněz, rostly bychom rychleji a dařilo by se nám mnohem více. Je ale potřeba dodat, že i když je VEN ziskový projekt (business), není to business v první řadě, a doufáme, že je to cítit. Není to v první řadě business, ale až v té poslední, stejně jako to není a nikdy nebude „business za každou cenu“!

Pro ty, které náš přístup neodradil. Opravdu si vážíme vašeho zájmu a o to více se nesmírně těšíme na spolupráci.

Přejít nahoru